سلامممم heart 

تا الان با انیمه و ژانر های اون آشنا شدین (اگه هنوزنخوندین چیزی رو جا ننداختین ولی با خوندن مطالب قبل یه آشنایی کوتاه و صمیمی پیدا می کردید ) امروز میخوام برم سراغ اصطلاحاتی که دونستنش کمکتون میکنه . در ادامه می بینیم ...cheeky

 

میرم سراغ اولین اصطلاح در واقع دارم از جلو به عقب شروع میکنم blush . اول از اصطلاحی که مربوط به انیمه بازاس 

اوتاکو : laugh اول یه چیزیو بگم این اصطلاح یه جورایی مثل نرد میمونه و بعضیا خوششون میاد و بعضیا هم نه خیلی سخت نگیرین این یه جورایی یه اصطلاح خودمونی برای انیمه خوراس که خودشونو اینجوری معرفی میکنن و یه راه معرفی خودمون و پیداکردن دوستای مشترک من که دوسش دارم . اوتاکو رو اگه بخوام به طور دقیق ریشه یابیش کنم اینجوریاس : اوتاکو رو ژاپنی ها به کسی که علاقه شدید و دیوونه واری به چیزی داره میگن laugh بیشتر هم مربوط به انیمه و مانگا و این صنعت انیمه ای میشه البته بعضی وقتها هم برای تحقیر و مسخره کردن استفاده میشه : وای نگاش کنین اون یه اوتاکوعهblush البته این دید خیلی مزخرف وکلشه ایه و جدیدا هم مردم کمتر مسخره میکننwink . اوتاکو به خوره انیمه به طور خلاصه گفته میشه . 

 

اوپنینگ : انیمه ها تیتراژ شروع و پایان دارن به تیتراژ شروع انیمه که آهنگ اصلی انیمس اغلب و شخصیت ها و صحنه هایی از  انبمه رو نشون میده میگن اوپنینگ (همون آغاز ) انیمه . اوپنینگ انیمه ها معمولا زیباست و به یادموندنی .  واسه اینکه دقیقا بفهمین چی میگم با رسم شکل براتون توضیح میدم الان laugh کافیه ویدیوی زیر که اوپنینگ انیمه وایولت اورگاردن هست رو ببینیدheartعشقا

 



 

 

اندینگ : اندینگ تیتراژ پایانی انیمه اس . و  جزو آهنگ اصلی انیمه حساب نمیشه معمولا و به خوبی اوپنینگ هم نیست اغلب و بودنش بیشتر فکر میکنم نشونه پایان انیمه ( البته راجع به فیلما و همه چیز اینجوریه frown) و آماده سازی خلاصه قسمت بعده . اغلب یه بخش کوتاهی از انیمه یا یه دیالوگ کوتاه و یا تصویر آخر اندینگ نشون میدن ( خیلی وقتا اونجاهارو نمیدیدم چون نمیدونستم indecision) . پس اگه این اصطلاح هارو شنیدین چیز خاصی نیست منظور تیتراژه . و دوباره به رسم شکل :

 

 

 

 

 

 

ova : به فارسی میگیم آوا . در واقع قسمت های فرعی انیمه محسوب میشه . معمولا خنده داره و یه داستان مسخره داره یا درمورد شخصیت های فرعی یا اصلی اتفاقای جدا از داستان و روند اصلی خود انیمه رو نشون میده .  و قسمتاش جدا از انیمه اصلی محسوب میشه . از اسمشم معلومه و جداش میکنن با اسم آوا که بدونین . مثلا میگن انیمه بیست قسمته با دو قسمت  آوا  . در واقع آوا ها دلمونو خوش کردن که هنوز تموم نشده امیدوار باشین . یه چیز دیگه معمولا آواها تو داستان مانگاها هم نیستن و همنیجوری یدفعه از آسمون افتادن پایین .

 

 

تو قسمت اول مفصل انیمه رو توضیح دادم و یه اشاره ای هم به مانگا کردم حالا میخوام درمورد زیر مجموعه های این انیمه و مانگا صحبت کنم . 

 

مانگا : همونطور که تو قسمت اول گفتم مانگا همون کمیک استریپه ولی  با نقاشی های به سبک و سیاق ژاپنی و سیاه و سفید .

 

مانهوا : مانگایی که رنگیه و  گوگولی تره  و خنده داره داستانش احتمالا برای بچه کوچولو های انیمه باز درستش کردن .

 

مانگاکا : کاراته کا میدونین یعنی چی ؟ داستان اینم همونه . به نویسنده های این مانگا ها و مانهوا ها میگن مانگاکا یعنی طرف کارش مانگا درس کردنه  laugh 

 

پایانننننننننننن

 

 

این از پارت 1 . پارت دو طولانی تره و ادامه همین بخش ...