خببب میرم سراغ حرفای گوگولی مگولی ای که اوتاکو ها بهم دیگه میگن با این کار صمیمیت و محبت گوگولی ای بین ما جریان پیدا میکنه و فرهنگ و زبان ژاپنی در جان و دل ما نفوذ میکنه . و اینطوری به بقیه میگیم که آهای منم انیمه  میبینم منم بلدم . laugh پس اینارو بادقت یادبگیرین این شیوه ارتباطیه ما انیمه بازاس  . یه جامعه گوگولی انیمه خور .

 

 

 

 

بریم سراغ پارت دوم...

 

کاوایی kawaii  : بامزه یا ناز و گوگولی . ژاپنی ها معمولا به دختر و پسرای لوس و بامزه میگن کاوایی 

 

 

  

وقتی میگم کاوایی منظورم یه همچین چیزیه یه ژاپنی اگه اینو ببینه به کل این عکس میگه کاوایی و ذوق میکنه 

 

 

 

اوهایو  ohio : صبح بخیر  . 

 

 

 

آریگاتو گزایماس  arigatogozaimashita  : این خیلی استفاده میشه و به معنی تشکر کردنه 

 

 

    

سوگوی sugoi : موقع تعجب کردن به کار میره به معنی واو هست چندجا انگار معنی عالی یا فوق العاده هم میداد اگه اشتباست ممنون میشم بگین بهم تا اصلاح کنم .

 

چان chan : اگه انیمه ببینید و با زبان ژاپنی هم حتما . میبیند که خیلی احترام براشون مهمه و به همین دلیل زبانشون هم اصطلاح ها و واژه های زیادی در این رابطه داره .  مثل اونی چان که اونی به معنای برادر و فک کنم خواهر هم بشه و چان هم برای خطاب قراردادن  کسی که دوسش دارید و باهاش صمیمی هستین استفاده میشه .

 

کون kun : مثلا تو انیمه توکیو غول دوستاش اونو کانکی کون صدا میکردن که کانکی اسمشه و کون هم برای خطاب قرار دادن پسری هس که باهاش رفیقی .

 

ساما sama : برای خطاب قرار دادن کسی که مقام بالایی داری و آدم محترمیه به معنای سرورم یا بانو . توی انیمه مبصر کلاس ما پیشخدمته هم اگه نگاه کنید شخصیت پسر داستان این کلمه رو زیاد استفاده میکرد . 

 

سنپای senpai : اینم باز خیلی تو انیمه های مدرسه ای شنیده میشه . برای افراد توی محیط کار که از شما بزرگترن و یا تو مدرسه به سال بالایی ها گفته میشه و باز هم این کلمه به معنی احترام گذاشتن به کسی هس که نسبت به تو علم بیشتر یا تجربه بیشتر و ...داره .

 

 سنسی sensi :  به معنی استاد یا معلم و کسی که تو ازش داری یادمیگیری در جایگاه شاگرد 

 

کیمونو kimono : این کلمه توی انیمه ها هم زیاده و خودم هم خیلی از این رسم خوشم میاد پس دونستنش میتونه جالب باشه. ژاپنی ها هرساله یه مراسم سنتی مانند برگزار میکنند که دخترا لباس های سنتی ژاپنی میپوشن و معمولا سر قرار میرن یه جورایی یه دورهمی سنتیه . برای این جشن اون منطقه رو تزیین میکنن و فروشنده ها هرچیز خوشمزه ای که بگین و انواع محصولات دیگرو میفروشن و درآخر یه آتیش بازی معرکه هم راه میندازن در کل جشن جالبیه و لباس سنتیش هم زیباس . تو انیمه ها خیلی می بینید اینو smiley تحقیق کردم و این لباس توی مراسم خاص استفاده میشه کلا نه اینی که من گفتم فقط مثلا مراسم چای مراسم ترحیم و جشن های  سنتی .

 

لباس کیمونو (به همراه کیسه مخصوص شبیه زنبیله ولی با کلاس تر ) دخترک را مشاهده میکنید

و اینطور که مشخصه سر قرارن .

 

 

قسمت بعدم همراه من باشید...heartheart